We kijken met trots terug op de belangrijkste activiteiten van het afgelopen jaar. Het beschermen van natuur, landschap en erfgoed kunnen we alleen dankzij de steun en bijdragen van bijna 9000 donateurs, Provincie Zeeland, de Nationale Postcode Loterij, diverse fondsen en gemeenten en ruim 240 vrijwilligers. Een aantal hoogtepunten:
  • We zien dat de Hedwigepolder al veel vogels en onderwaterleven aantrekt. Eén jaar na het inlaten van het getij is dit gebied nu al een belangrijke kraamkamer.
  • Het nieuwe veldstation in het Grenspark Groot Saeftinghe is opgeleverd, ingericht en in gebruik genomen door de vogelringgroep.
  • We zijn begonnen met de aanpak van droogte in de Yerseke Moer. Hier is dit jaar een vervolg aangegeven. Lees meer over het vervolg in het nieuwsbericht: "Nieuwe proef tegen uitdroging van natuurgebied Yerseke Moer"
  • Het was een recordjaar voor de zuidelijke vogelsoorten als steltkluten en bijeneters. In onze gebieden hebben we het hoogste aantal broedparen ooit geteld.

Dit is een greep uit belangrijke gebeurtenissen in 2023. Lees de overige gebeurtenissen en impactcijfers in ons volledige jaarverslag.

Bekijk jaarverslag 2023